Followers

Tuesday, July 19, 2011

Jejari Kentang- Home made

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...



ini asalnya kentang kat umah hampir busuk. aku kupas2 kulitnya, potong jajari mcm tu simpan dalam peti ais. ada 1 malam tu lepas mkn malam.

En Asben : bukak peti ais apa ada.
aku: mana ada pape, maksud aku drumed ke fun fries ke. ayam goreng ke.
aku : haaa ada.. ada kentang yang perlu digoreng.

apa lagi gi dapur terus panaskan kuali. sebelum en asben pot pet pot pet..aku teringaht la kak zura cerita nak sedap kan kentang yang buat sendiri, gaulkan dengan tepung kentuky..so, jadi la jejari kentang aku.

jejari kentang

3 sudu tepung kentucky
garam sket
lada sulah yg ada aji tu

cara
gaul semua, pastu goreng.

sekian resipi ari ini.
k
caw cendol.

1 comment:

Imaan09 said...

adoii..nak skeett..