Followers

Tuesday, July 26, 2011

Zahra 2 thn 2 bulan semalam

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

rambut dia panjang tapi halus je. memang tak suka ikat rambut, kalau ikat kejap je..
                                              kalau puji2 cantik baru lama sket.

ari nie rasa macam nak tulis pasal pekembangan zahra. dah besar dah anak ibu nie. sangat bijak dan notti..
ibu dah mula boleh paham dah tutur kata dia..tapi masih belum lancar..kalau lancar nie mahu pot pet pot pet nie nampak gayanya nie. suka nyanyi2 sendirian kalau terlampau gembira.

waktu tido kol 10 malam kena masuk tido kalau ibu tak buat cubaan tido tu, nnt zahra akan menyamuk kalau nak tido..ada la mcm2 dia mintak bila nak tido..nak mamam la, nak upin ipin la, boboiboy la, bear2 back kom la..2,3, dah 4 hari nie dia tak dapat tu semua sbb babah dia busy balik umah mmg anak dah tido..

semalam aku tanya dia
ibu :zahra syg ibu tak?
zahra : syg
ibu:zahra syg babah tak?
zahra : tak, babah work..

sian dia sampai mcm tu dia jwp. aku dah terang kat dia..babah kena work nak tolong org mop umah orang. kalau babah tak work orang tak boleh mop umah dia..heheheh..betul kot cara mcm ni..kalau kawan2 cakap mcmn yak?en asben aku supplyer cleaning equipment kat tesco, giant, jusco,C4 dan segala pasaraya. tp dia busy sbb bos dia dari obee c turun m'sia.

skrg sampai je umah skrg nie..zahra: ibu nak carton..hadduhh..nasib upin ipin ada kat TV9 kol 6.40..layan...tu aku la ajar tu sbb balik2 nak masak..senang kalau dia tgk tv..senyap..dia dah pandai tgk tv tak mcm dulu nak berkepit je..

BF pulak
malam je lepas gian. paling byk pon dalam kol 9.30 tu dah mintak nak gayut jap je..sblm2 tu dah tak de mintak..aku nak putuskan susu dia secepat mungkin..

main
dia dah boleh main sendiri, ari tu dia main cup kecik yg nak mkn ubat batuk tu..dia lambung amik balik mcm tu la byk2 kali..lambung sambil jerit hape tah..babah dia kata sian dia tak de kawan main sorg2..that why la nape aku nak putuskan susu dia..cari adik tok zahra..heheheh

tido
aku penah story aku dah asingkan tempat tido dia dari tilam kami. bagi extend tilam kami letak sofa untuk  dia..alhamdulillah 2,3 hari ni aku bf kan dia sampai dia dan aku tido..bagun pagi dia ada kat sofa dia..bagus..ibu dgn babah dah membesar zahra pon membesar jadi tak muat dah tilam tu..

makan & susu
boleh tahan dah skrg.tapi kalau makan dengan babah mmg asyik bergaduh je..zahra suka kacau babah mkn, bila babah penat balik keje, babah nak mkn dgn aman zahra suka nak buat main mknn babah. tu yg asyik bergaduh je tu. tapi dgn aku 2,3 hari nie ok la dia mkn.

smlm aku tak masak. aku panaskan je apa yg ada dalam peti ais tu. aku pon gatal mulut tanya, zahra nak mkn apa?amik ko dia jwp nak mkn nasi lemak..mn nak cari..alhamdulillah rezeki zahra..dlm peti ais ada nasi lemak mlm tadi kami mkn nasi lemak..layankan je anak..

susu. dia siang mmg minum susu botol dah skrg. balik skool minum susu..nyum2..kat umahlps balik skool dah tak bagi botol nnt membazir buang je. nak mkn lagi. rabena lagi..mcm2..

pergaulan rakan sebaya
apa lagi nak cite..pergaulan dia mmg kecewa sket..dgn kwn skool ok tak gaduh..tp jumpa rakan sebaya kat mn2 mesti nak tolak ke apa ke..dia ada masalah pergaulan..macam mana nak buat yek?
tapi kalau dengan budak besar dia ok..cam no tu..

k. aku rs tu je kot perkembangan dia.
caw cendol.

No comments: