Followers

Friday, August 5, 2011

Zahra kena denda

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

semalam sibuk2 nak buka puasa zahra pun sibuk2 juga nak mamam. tapi yelah salah aku juga tak bg anak mkn awal.tapi klu bagi mkn awal pun dia dah kenyang sebab dia dah mkn donut aku belu tepi pagar seri pelangi.

kisah dia bermula dia kata nak mamam, aku bagi la laksa en asben yang aku beli kat tepi pagar seri pelangi tu. sekali dia kata nak mamam duduk duduk. apatah dia nak aku pun pening sebab semalam 1st day aku posa..hehehehe..babah dah duduk kat table top bar aku dapur, aku letak zahra kat meja Pooh dia. sekali bar tu tinggi mn boleh dia join. selalu klu dinner kami makan kat meja pooh tu. tah nape buka posa nie en asben tak nak mkn kat situ dia nak mkn kat dapur pulak.

tapikan, padahalnya bukan zahra tak boleh nampak babah dia..(nak salahkan anak pulak)hehehehe..tahu la umah teres 8 tingkatkan bukan besar mn pon, dari dapu mmg boleh sgt nampak TB dgn jela..

ok la aku sabar, meh dudu sini kat meja pooh tu, aku letak laksa dgn kuah byk, datang zahra yg merengek dan tak tahu nak apa tah, tak duduk lagi, dia pegang mangkuk bear2 di tu..brennggg dia tebalikan..klu org apa perasaan korg? aku dah satat naik angin tapi posa aku sabar. meh sini aku cakap..aku dukung dia..dah rasa nak dera anak dah nie..nak je aku cabar kat tilam dalam bilik..hhheeeee geram. aku tak campak la aku tak tak elok sgt atas tilam..aku kata dok sini..Jam menunjukkan lagi 10 kol 8 malam..ada lah 10 minit aku kurung dia..kesian gak...dah 5 minit aku kata ok dah ye bang, en asben kata biar dulu..sampai la 10 minit..

zahra dah ketuk2 pintu sambil melalak kat dalam bilik tu..hehehe child abuse betul aku nie..hehehehe..aku geram tak nak dgr cakap..adah gak sblm nie aku buat mcm tu..dtg asben aku dia gi roton skali kat betis...time tu  yg sebelum nie aku pujuk dia balik aku yg nangis2 teresak2..pandan muka aku kesian gila aku tgk budak tu..dah kena marah dgn aku, kena babah dgn tanagn aku lepas tu kena kurung kena dgn babah pulak...

tapi mlm tadi sebab kesalah tumpahkan mknn mmg aku dgn en asben pantang..dia kena kurung tanpa masuk campur babah. ok sket la xde la aku nangis2 kesian..aku makin kuat kot..

cam mana yek nak anak dgr cakap kita..ni baru nak masuk 2 thn 3 bulan tapi tak nak dgr cakap kemain lagi..mengalahkan orang besar. agaknya klu kita marah dia lagi tak dengar cakap kot..

kawan2 ada tak tip macam anak nak dgr cakap kita?

k caw cendol..meh la sharing klu ada tip yek

No comments: