Followers

Friday, October 7, 2011

Aku dah gian

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

koleksi benang kait aku. ada Minlon dan Nona. Aku suka guna Nona.
aku ada masalah kritikal berkaitan dengan 'Hobi baru aku' ahahahah. apa dia? mengait atau bahasa jawanya kita panggil crochet. dulu lepas pantang aku dah minat dah. sebab apa aku minat sebab tengok blog kak fizan, cantik2 sangat dia mengait tu, dengan balik pantang aku dipindahkan ke Library yang aman..hihihihi.. adalah siap aku order tok zahra beanie comel dari kak fizan tu..tu la mulanya.masa lepas pantang, dah masuk keje dah masa tu.buat2 tak jadi, buat2 tak jadi.

baru2 nie dalam tahun nie jugak la aku tak ingat bulan bape. tapi aku cek dari kamera aku dalam bulan 3-4 tu, aku betul2 minat. Siap cari kat internet 'how to make amigurumi'. cari pattern. 1st sekali aku buat amigurumi rabbit. aku wat bunga.ladybug pun aku cuba tapi kepala dia terkulai sebab tak pandai nak cantum kepala dia.hahahaha..bijakkan. semua benda aku buat2  tapi tak reti nak matikkan.hehehehe

sekarang aku buat brooch bunga, ada la permintaan kawan2 opis. alhamdulillah.once dah buat aku asyik menggian je nak pegang benang dengan hook tu.

aku berangan nak buat :

  • kupiah babah zahra
  • cardigan zahra
  • bag babah zahra nak bawak flush kopi gi keje
  • nak buat beg tok aku.
tapikan kalau beg dan benda besar2 perlu kesabaran yang tinggi. masalahnya aku tak sabar nak tengok benda tu siap cepat. tu yang lagi menggian jadinya. dalam handbag siap ada hook benang dan cutter, kadang2 pattern pon aku hangkut sekali. bila dalam kete balik selesa ke, gi mana2...asben drive aku mngcrochet la kat belakang...hehehehe..

bila aku dah reti mengait nie aku suka sangat. terlaksana hajat aku nak mengait. tapi serius cakap praktis make perfect. klu tak selalu buat memang tak boleh nak mahir. aku tak de la mahir pon, still belajar lagi.

k. layan gambar
ini koleksi butang dan alatan craft. Zahra suka main bekas nie.

ini antara yang akak aku dan emmy order. ada yg aku punye jugak..hehehe
ni aku buat banyak2




Besar punye
berminat nak order email :yaatinor@gmail.com

k. caw cendol!!!!















2 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

canteknyaaaaaaaaaaaa:)sangat kagum:):)

Yaati Nor said...

terima kasih kak mieja