Followers

Tuesday, December 20, 2011

Zahra dengan Babah kat umah & Krismas

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

en Asben menghabiskan cuti kat umah..plan dia betulkan wiring. baynak suis kat umah rosak. terpaksa guna extention wire dan menentionkan aku nak masak kat dapur..wire mesin basuh halang perjalanan aku dari section dapur gas nak ke sinki..wire tu juga menyebabkan aku tersadung dan mengorbankan sos cili life yang baru beli..aku gak salah dah guna tak nak simpan terus time tu..huhuhuh..harap2 lepas nie ok sikit..

tapi kecoh-kecoh pasal masak, sejak ngandung nie bape kali sangat aku masak. aku tak bape nak lalu makan malam. tu yang mood masak tak mari tu. tapi malam tadi baby aku ke aku..hehehe nak makan kari daging..nak kari daging yang masak sendiri pulak tu..aku masak mlm tadi mula kol 8..kol 9 baru aku makan..layan feeling makan nasi dengan kari daging sorang2..hehehe..biasa je pon..tak dapat santan fresh pon daging pun daging korban..hehehe..janji puas..heheheh..balik nie klu ada lagi nak layan lagi..hehehe..yang zahra dan en asben ah makan sup kentang dengan kruton..depa dah kenyang sup kentang dah abis tu yang paksa diri masak tu..

ok berbalik kepada tajuk diatas, lagi en asben plan nak gi beli hadiah Krismas tok sepupu dia nanti.kami balik Penang Krismas nie..so, klu balik kena la bawak hadiah. sebab memang balik nak lawat sedara mara dan raikan krismas. Seronok krismas nie, nnt sampai2 je sana amik hadiah yang kita bawak letak bawah pokok krismas tu....banyak la hadiah..aku batak la sikit sebab orang melayu tulen nak sambut Krismas. tapi thn nie bukan kali pertama aku raikannya..dah byk kali dah sejak bercinta dan bertunang..hehehehe...

sebenar ibu jelous zahra dok dua orang kat umah..siap gi foya2 berdua..heheheheh..zahra tak penah berpisah dengan ibu. hari ni seharian zahra dok dengan babah..klu ibu gi buat rambut penah la zahra tinggal dengan babah..heheheh

1 comment:

ashra said...

wah..syiokkan perkahwinan campur.leh rakan bersama adat resam dan tradisi mereka =)