Followers

Thursday, April 5, 2012

Besarnya perut

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Sejak 2 menjak nie aku ditegur besarnya perut..hihihi aku baru 27w 4d ok ari nie..Harap maklum ye kawan-kawan. Tapi aku tak makan hati pun..sebab perut aku memang besar dan kulit perut aku memang tebal. Agaknya sebab memang aku  berbadan besar kot. Sebab masa tak ngandung dulu orang kata aku ngandung..hahahaha..masa tu aku makan hati la..Sekarang aku senang hati.

Baby sangat pesat membesar (betul ke tak ayat aku Tu). last month cek up berat aku tidak naik ok..tp turun 0.5 kg..hahah sape nak bg?hehehe tapi baby aku sangat-sangat ketara tumbesaran besar dia..dari 400g bulan lepas berat baby naik 700g..wow..nanti cukup 40W bape berat dia klu macam tu? minggu depan 13/4 aku cek up lagi tengok la macam mana. Kat babycenter.com aku baca kalau usia baby aku patutnya baru 600g++..tp xpe kot yek, doktor tak kata besar pun..

Baby sangat aktif bergerak dalam perut ini. Dia suka main bola sepak dalam perut..heheheh dulu sampai pusat je dia gerak..sekarang dah tinggi dai pusat dah dia menendang..

simptom-simptom sakit-sakit pulak, aku kerap sakit pinggang bila bangun tido..pastu kaki dah mula bengkak klu berdiri atau duduk lama-lama sangat..cepat mengah tu mmg dah tentu..Asyik nak terkencing je klu kat umah..tapi kat opis tak pulak..macam mana tu?huhuhuh..cepat marah kalau terlalu penat, yang jadi mangsa kak long zahra..huhuhu sian anak kecik tu..

Aku kadang-kadang takut gak klu baby besar dalam perut. untuk besalin kali ni, aku impikan besalin secara normal. Aku yakin aku boleh!! Tapi aku risau la..huhuhuhu En Asben suruh besalin kat Hospital Colombia Asia Puchong. Aku nak Besalin kat Hospital Putrajaya atau HUKM je..Aku takut dah Hospital Swasta ni typical nak bedah orang je..huhuhuh pastu cas tinggi-tinggi sebab panel..

kalau kawan-kawan ada tip nak mudah besalin secara normal share la dengan aku yek..dengan ini..ok la..

caw cendol!!!

1 comment:

Azian & Zaini said...

gov pun ok, aku pernah rasa gov & private...alhamdulillah yang mana2 pun ok, cuma kos je beza