Followers

Tuesday, May 15, 2012

33 weeks

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Hari nie nak cerita pasal apa terjadi bila dah 33 minggu. Kesian baby tak debanyak persiapan pun untuk dia. baby jangan risau ibu babah kakak zahra semua sayang baby tau.

Ari nie 15/5/2012 gi servis gigi..sakit wey gigi aku bila hujung minggu. Tadi gi klinik rupo-ruponya berlubang. Doktor tu kata kecik tapi aku rasa dengan lidah lepas dia korek tu, mak aiii besar tu..1/4 gigi aku dah rosak doktor tu kata.We try to safe the gigi, doktor tu kata..ok..2 batang gigi tampal, siap la dengan scaling bagai. Jumlah semua 200++ panel bayar..nak dekat 300 gak tu. Aku gi Klinik Halizah kat Komplek Diamond kat bangi sana.

Pakaian baby aku beli 4 pasang je.tu cukup kata En Asben. Kalau tak cukup nanti abg la kena shopping baju baby ye..Beli baju baby 4 pasal lain-lian xbeli kot..Tapi baju kaka zahra booties mittens kakak semua warna pink. ada 1 je kot stokin biru. Layankan je En Asben kat bukan dosa pun dia kata lelaki pakai pink.Ok..

Barut nak buat sendiri, tak buat lagi. kain dah beli dah. tinggal nak potong dan jahit je..huhuhuh

Hospital nak besalin tak tentukan lagu.Mula-mula ingat nak besalin hospital putrajaya. Minggu lepas gi dah penuh pulak. Booking sampai 30 week je..Stress aku. En Asben suruh besalin kat KPMC, Puchong. Siapa ada pengalaman kat sana tolong la yakinkan aku..huhuu aku tak feel dengan KPMC, Puchong tu..Aku leboh kepada UKMSC. Apa-apa pun aku cuma merancang.Allah yang tentukan.

Aku harap proses aku nak besalin nanti dipermudahkan. Aku harap Allah izinkan aku merasa untuk besalin secara normal untuk kali ini. Ya Allah, Enkau dengar la rintihan hambamu ini. Apa-apa pun enkau maha mengetahui kemampuanku Ya Allah.Amin

1 comment:

ArshSabila said...

Owh sdg menanti org baru rupanya..tahniah..insya'allah..Allah akan permudahkan segalanya nanti..

Mesti kakak zahra tak sabar nk jmpa adik baby kan..anak akak pn dh 2 tahun sebulan tpi lum nak dapat adik lagi..hehehe..teringin juga tpi tunggulah dl..gap anak sulung dgn anak kedua dl pun 4 tahun..:)

apa2 pun all the best.

p/s: ada masa citelah psl beli umah baru tu...nk jg dgr pengalaman..mesti best!