Followers

Friday, September 21, 2012

BreastFeeding

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Alhamdulillah dalam usia Ummar 2 bulan 3 minggu ni Ummar masih minum susu ibu dia ni. Aku sebenarnya sangat fanatik dengan breasfeeding ni. Bila melawat kawan-kawan yang tak dapat BF kan anak dia kau rasa sedih sangat.

Untuk anak nombor 2 nie En asben buat pelaburan besar untuk belikan aku pun dan set kelengkapan untuk mengepam.Masa Zahra dulu aku pinjam pump opismate aku kak awin..sangat berjasa pump dia aku mengepum sampai usia Zahra 2 tahun, tu pun sebab kak awin dah besalin..kalau tidak aku pum sampai ke sudah kot.

En asben belikan aku pum Spectra 3 tu pun sebab pum tu je pun aku nak..aku  beli set kelengkapan kat  www.enjoybreasfeeding.com. Tapi sebenarnya dilubuk hati aku, aku berkenan Madela yang tah hape2 tu..Tapi madela tu sangat mahal, aku rasa belum sampai taraf aku nak pakai pum mahal tu..Aku rasa macam tak gamak pulak nak pakai pum mahal-mahal..hehehe mungkin sebab aku ni jenis kedekut kot...heheheheh..

Ahmad Nursi
12/7/2012

Ummar
28/6/2012
Tapi Alhamdulillah, tak silap aku sejak hari ke-4/5 kot aku dah mula buat stok..Biasa-biasa je stok aku masa dalam pantang tapi aku xde gambar pulak..Target aku nak dapat 100 botol tapi tak berjaya..Tapi aku tak putus asa..sebelum aku mula kerja aku buat lagi stok..Alhamdulillah..berbeg2 susu aku kat deep freezer rumah ibu aku kat Ampang...Penuh deep freezer ibu aku dengan susu aku, dengan susu akak aku yg besalin 2 minggu lepas aku besalin..

Alhamdulillah sekali pum double pumping boleh dapat 4 oz..paling banyak pun aku boleh dapat 8 oz..yang penting nak susu kita banyak kena rajin pum atau kosongkan b kita dan rajin direct feeding kepada anak kata..
dan yang sangat2 penting kita kena yakin dengan diri kita yang susu kita banyak..tak blh susah hati, risau, sedih..dan yag -ve tu jangan la..sentiasa happay go luck walaupun aku nie penat..hahahah..

dan yang aku pentingkan sekali aku dah BERHENTI MINUM KOPI..kena pantang En asben tak bagi minum dah..elok la susu aku..Minum horlik dan milo je..

k. la nanti kita share tip breasfeeding lagi je..tip ni bukan fakta tapi hanyalah pengalam aku sahaja..mungkin ada faktanya tapi tak tahu dari mana..

untuk ibu-ibu yang nak nyusukan anaknya..

HAPPY BREASFEEDING...MUAHHH..
k.caw cendol

4 comments:

nurbijen said...

happy breastfeeding :)

zh-ena said...

mmg seronok dpt BF bby kita..rasa dekat sgt hubungan kita dgn anak :D

NoEn said...

alhamdulillah...moga dapat fully bf ummar sampai 2thn...

akak dulu pun pakai spectra3 juge...alhamdulillah dapat bf alya sampai 2thn...sekarang pn masih bf lg...

bukan pam yg jadi ukuran tp mind set kita dan juga semangat kita...jgn mudah give up and putus asa...

biasalah sepanjang bf pasti ada pasang surutnya..time meriah mmg suka sgt la tp time merudum ya Allah tuhan je la tahu...banyakkan doa dan tingkatkan usaha..itu jer keyword nya...

all the best to u...

ps: umar sgt comel ;)

Imaan09 said...

tahniah..masih memilih BF!!
tembamnya umar..