Followers

Wednesday, June 12, 2013

Pinggan Mangkuk

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

sekarang aku ada penyakit tak masak bila dinner..sebab en asben kata kat kantin opis aku sedap, murah..so tak yah masak sila tapau je..

bestkan suami sporting..aku kalau masak, bila nak tido tu mula la masam mencuka..yelah penat..yang paling aku malas nak membasuh pinggan mangkuk besen dan paling tak suka nak basuh sudu-mudu tu..huhuhu bosan la..bila pinggan mangkuk byk, lepas makan je..jadi 1 keje malam2 nak kena menghadap sinki..masa malam hari di abiskan di sinki bukan tok anak-anak dan suami...bosan..

bila dah penat aku merunggut-rungut basuh pinggan...aku kata lepas ni pakai pinggan pakai buang je..sampuk la en asben..kita pakai daun pisang je..lg terbakar la hati den..mana nak cari daun pisangnya sayang oikktt..

semalam kami buat keputusan..jom kita gi beli dulang la..malam ni makan pakai dulang..tp atas meja..kalau makan kat bawah dah sunnah nabi..klu makan atas meja nie tak tahu la sunnah nabi ke tak...hahaha..kita nnt kan gambarnya ye..hahah dah sah pemalas la aku ni..hehehe

bukan malas kita kena pandai manage keluarga..hehehehe..jom ikut cara aku..

4 comments:

nurbijen said...

saya buat turn...
kalau hubby masak, saya basuh pinggan.
Kalau saya masak, hubby yg basuh pinggan.
Dua2 kerja, jadi dua2 kena turun padang :)

Imaan09 said...

geram kan.. dah kemuncak penattt kna teruskan jugak smpi selesai post-cooking tu.. kdg tgk rancangan masak2 kt tv terdetik "sonoknya ko masak, bukan ko y basuh pinggan pastu" haha..mode dengki+Pemalas gak ni..kihkih

shark said...

hehe..
pakai talam ek..
sepakat membawa berkat konsepnyer :)

Yaati Nor said...

kak nur : saya bukan dominan dalam rumah..klu saya dominan blh je buat mcm tu..asben saya klu suruh susuh sikit..mn dia nak buat biar dia buat..klu mintal tlg dia buat tu bersyukur rahmat..sllu asben uruskan kain baju..